Saturday, January 30, 2010

Photoshop...

.... er en fantastisk ting! Etter at jeg hadde vært ute med noen venner i går, gikk jeg forbi den samme tunellen som er i dette innlegget. Hatt en liten idé angående den tunellen en liten periode. Dessverre hadde jeg ikke med stativ, så var umulig å få et bra bilde av det nå. Så jeg tok et helt elendig bilde av ideen, og tanken var å prøve å redigere det så bra som mulig. Og i skrivende stund er jeg veldig glad jeg fotograferer i RAW format. Dersom jeg kun hadde fotografert i .jpeg hadde dette resultatet aldri vært mulig.

Men jeg må også si at kvaliteten er helt forferdelig, pga ISO 400, og kraftig redigering. Derfor har jeg forminsket det ganske mye. Så igrunn anbefaler jeg egentlig ingen å ta bildene sine slik som dette, men her ser du hvor store muligheter det er for redigering av bilder du tror er "papirkurv" materiale.

Klikk på bildene for full, forminsket størrelse.

Før redigering:

Etter redigering:

Jeg vurderer å ta med meg et lånt stativ, siden jeg ikke har et eget, og gå tilbake dit for å ta fotoet slik jeg vil ha det. Hva tror du om det?

Og ellers vil jeg bare beklage for at jeg ikke blogger hver eneste dag, men synes det blir unødvendig å bare slenge ut noe tull, kun for å ha gjort det. Så håper dere tilgir meg. Gjør derimot så godt jeg kan med å kommentere alle deres blogger:)

Hva synes du om redigeringen? (Ettersom bildet har forferdelig kvalitet)


Takk for at du leser.
- Aleksander

4 comments:

  1. Rått! :D Det er det som er så greit med photoshop, det meste er egentlig mulig. Tror jeg bør begynne med slik RAW-format jeg også snart..

    ReplyDelete
  2. SV: Tusen takk for skryt! Men...det SKAL være bilde helt øverst i sidemenyen..:o Ett bilde av meg... Så det er nok noen småfeil i designet fremdeles. Håper bare jeg får fiksa dem :(
    Jeg slet hardt med å få designet til å bli mitt eget, så... I'll try fix it!

    Og takk for skryt på bildet!!
    Det ble tatt i full fart ut vinduet med mamma og pappa sitt speilrefl. kamera ja. Hehehe, så jeg ble ganske fornøyd! ;)
    Og hahaha, det er ikke ofte man hører det er AWESOME at man er fra Bergen, but thanks! :D

    ReplyDelete
  3. Fint nytt design! Jeg liker det! men jeg ser ikke hva du skriver? :o Kanskje det er fordi jeg bruker safari, eller har fooor dårlig syn. Men skrifta er så liten at jeg ikke klarer å lese ihvertfall. ååh :o

    Men regner med at det er før og etter bilder, det du har her på innlegget. Flott etterbehandlingsarbeid!

    ReplyDelete
  4. Sv: Jeg har sjekket alle border kodene i designet, men ingen av de har noe med de lillae strekene å gjøre. Ganske mystisk det herranen her! Men gamlelærern min skal se over designet og finne ut hva feilen er på mandag, så forhåpentligvis kommer vi fram til en løsning da, så jeg kan redigere designet uten å irritere meg grønn :p (aldri skjønt hvorfor man sier grønn... man blir vel mest rød når man blir irritert vel?)

    Reklame for apple where? :D

    De knappene skal være mye mindre, men gidda ikke gjøre noe med det da jeg la det ut, for det ble sånn fullfart innlegg :)

    ReplyDelete

I would be superhappy if you left a comment !